Ako sa máme.

Škola v prírode

očami Daniela:

Ráno som sa zobudil, umyl sa a pripravil na cestu. Dorazili sme pred školu, tam sme sa rozlúčili s rodičmi a nastúpili do autobusu. Počas cesty som videl tri tunely. Najdlhší bol tunel Branisko, kde bola vo vitríne sv. Barbora. Keď sme dorazili na hotel, pani učiteľky nám povedali, aké číslo izby máme. Prišli sme na izbu, tam sme sa vybalili a šli sme na túru pooberať, ako to tu vyzerá. Keď sme sa vrátili, šli sme na izby,, umyli si ruky a šli sa naobedovať. Potom sme mali čas sa navštevovať a hrať sa. Keď sme vyhladli, šli sme na večeru.

očami Dana:

V škole v prírode som sa mal zle i dobre. Hneď, ako sme vošli do hotela, bol pekný a volal sa SKI**. Izba bola pre troch, bola veľmi malá. Chodili sme na turistiku, prechádzky. V Demänovskej doline sme boli päť dní. A stihli sme ísť do Mincovníčkova, na vyhliadkovú vežu, na lanovku, kúpiť si suveníry, nočnú hru v prírode. V piatok som sa vrátil domov a čakalo ma prekvapenie. Dostal som spiner a korčule.

očami Jessi:

Cestovali sme autobusom. Cesta trvala asi tri hodiny. Počas cesty sme videli v tuneli Branisko sošku sv. Barbory. Spievali sme si pesničky a celú hodinu sme sa smiali s Maňou, Petroleusom a Bobom. Tak nám veľmi rýchlo zbehla cesta. Prišli sme do hotela, ubytovali sme sa a hneď sme išli na obed. Naše pani učiteľky nám pripravili krásny program na celý týždeň, preto sa nikomu nechcelo ísť domov.

Týždeň pre Zem

Takto sme v našej škole nazvali týždeň od 24. – 28.4.2017. V triede sme sa rozprávali o našej Zemi. Veľa informácií sme mali z hodín prírodovedy i návštevy planetária v Prešove. No my sme sa zamerali na jej „tvár“. Usúdilli sme, že je smutná – plná smogu, odpadkov, vyrabovaná, zdevastovaná... Hľadali sme spôsoby, ako by sa to mohlo zmeniť , čo môžeme pre ňu urobiť v našej triede, škole, rodine, meste. Spísali sme si naše „Desatoro ekológie“. V pracovných listoch sme sa dozvedeli šokujúce fakty o odpadoch. Dali sme si záväzok dôslednejšie separovať. Foto vo fotogalérii.

Plavecký výcvik

Od 28.3. do 12.4.2017 sme absolvovali plavecký výcvik. Všetci sme sa stali kamarátmi s vodou a naučili sme sa plávať. Väčšina z nás dokázala preplávať jednu dĺžku bazéna. Na konci sme svorne tvrdili, že plavecký kurz bol skvelý a škoda, že trval len 10 dní...

Veľkí čítajú malým

27.3. sme boli v MŠ na Komenského ulici. Navštívili sme triedu predškolákov. Prečítali sme im rozprávku o pišótovej sove. Deťom sa príbeh páčil, no najviac sa pobavili na hrách, ktoré sme si pre nich pripravili. Naučili sme ich ukazovaciu pesničku o sove, vyskúšali si úlohy zamerané na pochopenie prečítaného textu a pomohli sme im urobiť sovičky - symbol našej školy. Deti dostali nálepky vtáčikov. My sme mali dobrý pocit a tešíme sa na ďalšie stretnutie s našimi škôlkárskymi kamarátmi. Fotky nájdete vo fotogalérii.

31.3.sme boli v škôlke na Okružnej ulici. Predškoláci si vypočuli rozprávku o pyšnom kohútovi. Zahrali sme sa na zrkadlo, napodobňovali sme pyšného kohúta i smelých vrabcov. Pomohli sme deťom plniť pripravené úlohy, zaspievali sme si  a utekali sme na plaváreň.

Deň vody

22.3. sme si v našej triede pripomenuli Deň vody. Spolu s pani učiteľkou sme sa rozprávali o jej význame. Dozvedeli sme sa veľa zaujímavostí. Na druhý deň sme pokračovali v aktivitách. Tvorili sme plagáty, príbehy, matematické úlohy, dievčatá si nacvičili veselú scénku o kvapke v škole. Urobili sme si nástenku, ktorá nám pripomína, že najlepšia voda je tá z vodovodu... Foto nájdete vo fotogalérii.

Karneval

24.2. sme sa obliekli do masiek. Mali sme karneval. Veľmi sme sa tešili. Pani učiteľka pripravila karneval taký neobyčajný - detektívny. Najprv sme sa hrou rozdelili do malých pátračských tímov a potom sme už riešili náročné, i menej komplikované úlohy. Keď nám dochádzala energia, občerstvili sme sa v bufete. Záver patril zábavným hrám a rozprávke. Fotky z akcie si pozrite vo fotogalérii.

Vtáčiky v zime

Udreli silné mrazy, nasnežilo. Okrem šantenia na snehu i ľade sme si spomenuli aj na naše operence. Tie teraz nemajú ľahký život. Na pracovnom vyučovaní sme pre nich pripravili šiškové pochúťky. Zavesili sme ich na konáre stromov, dosypali sme semienka do kŕmidiel. Sme zvedaví, či ich pripravená hostina poteší...

Predvianočný čas

Posledný deň pred zimnými prázdninami bola v škole sviatočná nálada. V triede sme si želali všetko dobré k Vianociam, dostali sme malé darčeky. Kto mal peniažky, kúpil si milé drobnosti na školskom vianočnom trhu. Potom sme už radostne kráčali do mesta, kde sme si dali punč. Komu nestačilo, dal si aj horúcu čokoládu. Cestou späť sme sa zastavili v ZUŠ, kde sme si pozreli zimnú výstavu žiakov výtvarného odboru. Po spoločnej rozlúčke sa každý tešil domov stráviť tie najkrajšie sviatky.

Náš Mikulášsky deň

Strávili sme ho netradične. Cestovali sme totiž do Prešova, kde sme v planetáriu preverili a doplnili si vedomosti o vesmíre. Bolo to veľmi zaujímavé. Deň prekvapení pokračoval v kine - videli sme peknú rozprávku Vaiana. No a čo by to bol za výlet, keby sme si neodniesli nejakú drobnosť? Nakúpili sme v Dráčiku. Spokojní sme sa vrátili domov. Mnohí z nás ešte šli namichalovské námestie privítať Mikuláša.

Veľké knižné pátranie

V pondelok 24.10. bol Medzinárodný deň školských knižníc. My sme ho oslávili Veľkým knižným pátraním. Celé dopoludnie sme v skupinách plnili úlohy v rôznych miestnosťach školy. Na záver sme si vyrobili plagát, ktorý zdobí chodby našej školy. Príďte sa pozrieť!!! Foto nájdete vo fogalérii.

Záložka medzi školami

V rámci medzinárodného projektu Záložka medzi školami, ktorého cieľom je výmena výrobkov medzi školami a  teda i zvyšovanie záujmu o čítanie, sme vyrábali záložky s Osmijankovou tematikou.  Bavilo nás opäť sa ponoriť do príbehov a tak umelecky stvárniť tému. Veríme, že našich českých kamarátov záložky potešia a tešíme sa ich veselé výtvory. Foto nájdete vo fotogalérii.

Cvičenie v prírode

16.9.2016 sme mali športový deň. V triede sme sa rozprávali o správaní počas mimoriadnych situácií a o ochrane zdravia zvlášť teraz, keď je zvýšený výskyt žltačky. Potom sme dostali prvú detektívnu úlohu. Presunuli sme sa pred budovu železničnej stanice a tu sme si čítali na informačných paneloch o významných stavbách v našom meste. Na orientačnom pláne sme určovali smer pomocou smerovej ružice. V triede sme mali detektívny kvíz. Stopy získali len traja - Marínka, Dano, Jessica. Tak snáď nabudúce budú úspešnejší viacerí.